Logo ontwikkeling “Get Klooster”

De naam Get Klooster bevalt ons goed. Daarom ben ik aan de slag gegaan met het maken van een logo. Na overleg met de doelgroep heb ik iteratieslagen doorgevoerd en ben ik op onderstaand logo uitgekomen.

Gesprek Marcel

Dit logo heb ik tijdens het gesprek met Marcel laten zien. Echter vond Marcel dit geen passende naam en logo omdat hierin niet duidelijk word dat ons concept iets te maken heeft met wandelen. Hier was ik het deels mee eens omdat “ons kloosterpad” bedoeld is om te wandelen en “get klooster” gericht is op het ontstressen waar de jongere doelgroep aangeeft behoefte aan te hebben.

Toch ben ik van mening dat Get Klooster een goede naam is. Rosa heeft dit vervolgens opnieuw getest bij de doelgroep. De doelgroep koos uit de test voor Get Klooster, dus hier gaan we mee verder.

Logo V2

Marcel had zeker een punt, dat ben ik niet vergeten en dit zal ik bij het ontwikkelen van een volgend logo zeer zeker meenemen. Het is belangrijk dat het wandelen terug komt in het logo.

Daarom ben ik opnieuw aan de slag gegaan, opzoek naar een passender logo. Wellicht voor de hand liggend maar ik heb gekozen om verder te gaan op de voetstap die ook bij de loopmeditatie gebruikt is.

Hier onder zijn mijn experimenten te zien. Na deze voorgelegd te hebben bij een aantal personen binnen de doelgroep, bleek het logo rechts onderin (wat nu vergroot is afgebeeld) er als beste uit te komen. De logo’s van de tweede rij van links (met de twee voetjes) waren niet geschikt. Dit komt omdat deze de doelgroep teveel doen denken aan de sex emoji, waar de logo’s met maar 1 voetje dit niet doen. Het logo rechts bovenin met de omgekeerde voet sprak dan weer totaal niet aan.

Bas

Author Bas

More posts by Bas