Kick-off GRUTS, Brand stories & Enquete

By February 12, 2019Audience, Bas, Onderzoek

GRUTS

Deze week was de officiële kick-off vanuit ons stagebedrijf GRUTS. Naast een nuttige presentatie over de functie van de provincie en wat achtergrondinformatie over de lopende opdrachten, kregen wij een rondleiding door het gebouw en werden onze werknemerspasjes gemaakt.

DOELGROEP ONDERZOEK

Enquete

Deze week stond weer in het teken van doelgroep onderzoek. Om de doelgroep beter in beeld te krijgen. Ik heb meegedacht over de enquete vragen. Maar hoofdzakelijk heb ik deze verspreid over een groot netwerk van wandelaars via Facebook en persoonlijke connecties. De enquete heeft ruim 200 respondenten behaald! Ook heb ik contact gelegd met een jurylid van “wandelroute van het jaar”. Ik heb geleerd dat het erg goed helpt om de “influencers” van de doelgroep aan te spreken om een goede respons te krijgen.

ENQUET VRAGEN

Samen met Rosa heb ik de enquete vragen opgesteld, deze heb ik hier onder toegevoegd.

Om een goed beeld te krijgen van de wensen van onze doelgroep wilden we interviews gaan houden. Echter, interviews zijn erg tijdsintensief en we willen het onderzoek zo minimaal mogelijk houden zodat we zo snel mogelijk kunnen gaan experimenteren, prototypen & testen. We zijn daarom een enquête gaan samenstellen.
Ook is gevraagd aan de deelnemers van de enquête of wij nog vaker contact met hen op mogen nemen over de ontwikkeling van dit pad. Hiermee hebben wij een panel samengesteld waar wij in de ontwikkeling van het pad nog veel aan kunnen hebben.
In de eerste enquête van 5 februari zijn de volgende vragen gesteld.

Vragen voor wandelaars

1. Hoe vaak doet u elk van onderstaande activiteiten in uw vrije tijd?
2. Wandelt u wel eens?
3. Wat is voor u de belangrijkste reden om te wandelen?
4. Waar wandelt u het liefst?
5. Met wie wandelt u?
6. Wat is voor u de ideale afstand van een wandeltocht?
7. Van welke hulpmiddelen maakt u tijdens uw wandeltocht gebruik?
8. Wandelt u wel eens op vakantie?
9. Indien u bij bovenstaande vraag ja heeft ingevuld, wat zou u dan het liefst willen zien tijdens
uw wandeltocht?
10. Zijn er nog wandeltochten die u graag zou willen lopen?
11. Op welke manier worden uw interesses gewekt voor het lopen van een wandeltocht?
12. Wat is de meest memorabele wandeltocht die u ooit heeft gelopen, en kunt u vertellen
waarom?
13. Welke wandeltocht zou u aanraden aan anderen?
14. Welke tips of opmerkingen heeft u waardoor de kwaliteit van een wandeltocht verbeterd zou
kunnen worden?
15. Heeft u kinderen in de leeftijd van 18-28?
16. Uw geslacht
17. Uw leeftijd
18. Contactgegevens

BRAND STORIES

Ook ben ik aan de slag gegaan met brand stories van interessante bedrijven voor Ons Kloosterpad. Per bedrijf heb ik tekst geschreven over wat het is en waarom deze partij relevant is.

 

Hap & Stap
https://www.happenenstappen.nl

Wat is het?
Bij Hap & Stap koop je cadeaubonnen om op een willekeurige dag te gaan wandelen waarbij de consumpties inbegrepen zijn.

Volgens de website ziet een dag happen & stappen er als volgt uit:


1.
Ontvangst met koffie en gebak.
2. Eerste wandeletappe.
3. Tussenstop met smakelijk soepje.
4. Tweede wandeletappe.
5. Afsluiting met een lekker lunchgerecht (ochtendarrangement) of heerlijk hoofdgerecht (middagarrangement).

Van uitgestrekte heidevelden tot sfeervolle vestingstadjes: Happen en Stappen brengt u naar de mooiste plekjes van de Lage Landen. Dus trek de stoute schoenen aan en stap mee van koffie tot hoofdgerecht.”

Waarom is deze partij relevant?
De cadeaubon van Hap & Stap maakt het wandelen “speciaal”. Daarom is hun doelgroep erg interessant. De doelgroep van Hap & Stap is op zoek naar meer dan een “kale” wandeling.  

 

Wandelnet
https://wandelnet.nl

Wat is het?
Wandelnet is een website waar je wandelroutes kunt vinden. Daarnaast kan je hier ook tips en blogberichten vinden over wandelen.

Waarom is deze partij relevant?
Vele wandelaars zoeken dagelijk via Wandelnet naar interessante en speciale wandelroutes. Dit is dus een goede partij om “ons kloosterpad” aan te prijzen bij het grote netwerk van wandelaars.

 

Koninklijke Wandel Bond Nederland
https://www.kwbn.nl/

Wat is het?
De KWBN is een bond/organisatie voor wandelaars en wandelgroepen. Op deze website kan je informatie vinden over de bond en over wandelen. Deze partij organiseert ook dagen voor wandeltrainers en organiseert wandel evenementen.

Waarom is deze partij relevant?
De KWBN is organisatorisch actief op het gebied van wandelevenementen. Daarom zouden wij hier mee kunnen samenwerken om evenementen rondom “ons kloosterpad” te bespreken.

 

De Wandel Site
http://www.dewandelsite.nl/

Wat is het?
De Wandel Site is een wandelvereniging. Deze vereniging organiseert groepswandelingen. Ook is hier een overzicht te vinden van verschillende wandelgroepen.

Waarom is deze partij relevant?
De etappes van “Ons kloosterpad” zijn geschikt voor groepswandelingen (ivm vervoer). Daarom is dit een goede partij is om mee samen te werken en “Ons kloosterpad” te promoten.

Bas

Author Bas

More posts by Bas